За района

    Гаранция за занаятчийски и строителни работи

    Статията е видяна от 1503+ потребители
    При сключване на договор с избрания доставчик или изпълнител на строителни или занаятчийски работи, трябва да обърнете специално внимание на съдържанието му, тъй като то е най-важната предварителна стъпка. Не гледайте само цените, които сте получили в отговор на запитването, но разгледайте много внимателно и всички останали точки в договора. Гаранцията за добре свършена работа е ключова част от договора за строителство.
    Професионална статия 1503
    любимо
    garanciya za izpalneni stroitelni raboti
    Имаме 917 изпълнители за района на Строителни работи:

    1. Надеждният и професионален изпълнител е най-добрата гаранция

    Добър, достъпен и коректен изпълнител днес е истинска рядкост. Това е и причината при избора на изпълнител хората да предпочитат да разчитат на препоръките на приятели и познати, които смятат за най-добрата гаранция, че всичко ще мине добре. Подобни препоръки понякога водят до самозвани майстори, които предлагат убедително най-ниски цени. Колкото и примамливо да звучи, най-искрено ви съветваме да не правите това. Защо? Ето подробно обяснение.

    Ако това лице няма регистрирана фирма за дейността, с която се занимава, това се счита за работа „на черно“. В този случай, законът разпорежда глоби както за лицето, извършващо работата, така и за възложителя, който е направил възможно това. И това не е всичко! Ако наетият от вас изпълнител се нарани по време на работа, може дори да понесете наказателна отговорност и висок иск за обезщетение. Гаранции? Забравете! В случай на извършване на работа и предоставяне на услуги без сключен договор отпада всякаква възможност за предявяване на гаранционни права или рекламации за дефекти.

    Много несъответствия може да се появят или да станат видими само след известно време
    Много несъответствия може да се появят или да станат видими само след известно време

    2. Фактурата е важна за валидността на гаранцията

    Дори когато избраният изпълнител има регистрирана фирма, често клиентите се изкушават да извършат работите или поне част от тях без договор. Майсторът за редене на паркет, бояджията или дори изпълнителят на фасадата може да се опита да ви убеди, че "без фактура" е по-лесно и е възможно и намаление на цената. Понякога се случва след приключване на работата изпълнителят да предложи да се плати остатъка „на ръка" - тоест в брой. По този начин, разбира се, можете да спестите много пари, но - ако и докато няма проблеми. Самото предложение на изпълнителя или доставчика на услугата всичко да става без фактура и фискална сметка, свидетелства за неговия непрофесионализъм и може да е признак за последващи усложнения.

    Фискалната касова бележка е единственото доказателство за извършената услуга и е правно обвързващ документ, без който не можете да поискате гаранция или да направите рекламация!

    3. Точната количествено-стойностна сметка е гаранция, че крайната стойност няма да бъде 3 пъти по-висока

    Важно е още преди реализацията на проекта да сте наясно за какви работи става въпрос, какви материали и оборудване са необходими и в какви количества, с колко средства разполагате и до кога работите трябва да приключат. Такъв подробен и изчерпателен списък на строителни работи, материали и оборудване се нарича професионално количествено-стойностна сметка и е в основата на всяка прецизна оценка. За по-малки проекти и бързи ремонти не са необходими подобни формалности, но когато планирате по-мащабни дейности, които са свързани с по-голям финансов залог, определено е необходимо да сте добре подготвени за всичко.

    Много ще улесните изпълнителя при изготвянето на офертата, ако направите снимки и замерете съществуващото състояние, уточните обема на работата, квадратурата и изброите какво искате да направите. Само точен списък с вашите изисквания е предпоставка за адекватна оферта от страна на изпълнителя. Ако става дума за строеж на къща, ремонт на апартамент или други по-мащабни проекти, е необходимо архитектът или проектантът да направи списък на строително-монтажните работи, който точно и подробно да определя всички необходими работи от този вид, количеството материали и оборудване (количествено-стойностна сметка ).

    Много майстори ще заявят, че могат да преценят стойността на работата „на око“ или ще кажат, че наистина няма смисъл да се губи време за съставяне на оферта. Дори може да се случи да се опитат да ви „пришпорят” с увещания да започнете работа възможно най-скоро и тогава, за ваша изненада, първоначално устно договорената сума внезапно да се умножи, когато извадят реалната сметка.

    Ясно структурираната оферта според така наречените правила за добра практика е демонстрация на сериозността и професионализма на майстора или занаятчията. Препоръчваме ви да поискате оферта, която е разделена на отделни позиции за работата, която възлагате. Не забравяйте за евентуалното извозване на отпадъчни материали и почистване на района след приключване на работата, което изпълнителите често могат да пропуснат.

    4. Гаранцията и гаранционните срокове са съществена част от договора за строителство

    За по-мащабни проекти, като цялостен ремонт, преустройство или саниране на апартамент, както и строеж на къща, трябва да сключите договор с изпълнител. Изпълнителят се задължава да извърши занаятчийските и строително-монтажните работи професионално по конкретния проект и в съответствие с дадената оферта и действащите норми и стандарти. Грешките или несъответствията, обаче, са почти неизбежни и може да се появят много пъти. Ваше задължение е да предупредите изпълнителя за подобни неща, ако и когато ги видите. Грешки или недостатъци могат да бъдат посочени още по време на изпълнението, но те може да се появят и след приемането на сградата и дълго след завършване на работите. В зависимост от момента на откриване дефектите се делят на явни, скрити и грешки в здравината на строежа.

    Законът за задълженията обаче в частта, свързана със строителството, не съдържа специални разпоредби, които да се отнасят до отговорността на изпълнителя, така че подобни проблеми се решават косвено, чрез прилагане на правилата, които се прилагат при договорите за работа.

    Гаранцията и гаранционните срокове са съществен компонент на договора за строителство.

    5. Гаранция за явни дефекти и тяхното отстраняване

    Когато грешки или несъответствия се открият още по време на строителния период, говорим за явни грешки. В случай, че зидарят е изградил стена с грешни размери или изпълнителят на фасадата е поставил твърде тънък слой изолация, бояджията не е изравнил и шлайфал правилно стените... такива неточности, които се забелязват на място, са очевидни грешки според закона и правилата на професията. Важно е незабавно да информирате изпълнителя за забелязани несъответствия – това е ваше задължение.

    Само ако изпълнителят е предупреден навреме, той е длъжен да коригира грешките.

    За да коригирате очевидна грешка, трябва да подадете писмено искане, като също така препоръчваме фотографирате ситуацията. Ако изпълнителят не е съгласен да коригира, ремонтира, доработи или извърши повторно извършеното, имате право да заведете дело срещу него.

    6. Гаранция срещу скрити дефекти

    Някои грешки, обаче, не може да бъдат идентифицирани на пръв поглед. Много несъответствия може да се появят или да станат видими само след известно време. Особено при жизненоважни части на сградата има така наречените скрити дефекти. Например, ако покривът започне да тече, ако фасадата се разслоява, напуква или рони, има грешки в инсталациите или лошо изпълнена хидроизолация. В този случай бързата реакция е от съществено значение – трябва да уведомите изпълнителя с препоръчано писмо не по-късно от 30 дни след като сте открили скрития дефект.

    Изпълнителят е длъжен да отговори и в едномесечен срок и да изпрати уведомление за причината за дефекта и начина, по който ще бъдат отстранени последиците. Грешката трябва да бъде отстранена най-късно до два месеца. Ако дефектът пречи на използването на имота или дори го застрашава, изпълнителят трябва да го отстрани незабавно. Законовата гаранция за скрити дефекти е 2 години, което означава, че можете да поискате отстраняване на скрити дефекти до две години след извършване на услугата или закупуване на имота.

    7. Гаранция за дефекти в здравината на конструкцията

    Дефектите в здравината на конструкцията са най-сериозните строителни грешки и същевременно най-трудните за доказване. Това са грешки или дефекти, които застрашават здравината на конструкцията и функционалността на сградата и правят невъзможно обитаването и използването на ѝ. Неравномерното слягане на сградата, което се изразява в пукнатини в стените и теч на покрива, води до намокряне на конструкцията и вътрешната структура; непрофесионално направена хидроизолация, която води до проникване на вода и прочие, примерите са безброй - всичко това са така наречените грешки в здравината на конструкцията и попадат в категорията на скритите дефекти.

    Изпълнителят е отговорен за тези дефекти и е негово задължение да ги отстрани за своя сметка.

    Гаранциите и обезпеченията също са задължителна част от договора за строителство, но тази отговорност не може да бъде изключена. Това означава, че десет години след покупката или извършените работи, т.е. занаятчийски услуги, можете да поискате коригиране на такива грешки.

    8. Гаранции на производителя и тяхната валидност

    Грешките, причинени от небрежност или лоша работа на изпълнителя, са едната страна на строителния бизнес. От другата страна са гаранциите на производителя за техните продукти. Производителите на фасадни системи, покривни системи, хидроизолации и други важни строителни системи, материали (паркет, керамика и др.) и оборудване (радиатори, термопомпи, лампи, бяла техника и др.) дават различни гаранции за качеството на своите продукти.

    Гаранционните срокове са различни: за контактните фасади например те варират от 10 до 25 години, а за покривните системи между 15 и 40 години. При сключване на гаранция е важно да знаете, че например покривните и фасадните системи всъщност са едно неделимо цяло. Това означава, че изпълнителят не трябва да заменя определени материали и елементи, които са част от системата, с други. Завършващата мазилка на фасадната система на един производител не може да замени мазилката на друг производител. Ако това се случи, не само рискувате по-ниско качество на изработката, но и вашата гаранционна претенция ще бъде отхвърлена от производителя на системата.

    За да бъде валидна всяка гаранция, трябва да имате:

    • фактура, доказваща закупуването на всички елементи, които са част от фасада, покрив или друга система;
    • гаранционна карта;
    • информация за проекта и местоположението.
    Трябва да получите фактурата и гаранционната карта веднага след приключване на работата или предоставяне на услугата, така че не забравяйте да поискате тези два документа!
    Професионална статия 1503
    Aвтор: Списание Daibau

    Полезна ли Ви беше статията?


    Идеи за обзавеждане на дома

    Списание със свежи идеи и съвети от нашите автори за организиране на вашето жилищно пространство

    Търсене на добри изпълнители за областта Строителни работи?

    Имаме 917 изпълнители за района на Строителни работи:

    БЕЗПЛАТНИ УСЛУГИ
    ТЪРСИМ МЕСТЕН
    БЕЗ КОМИСИОННА
    Имаме 917 изпълнители за района на Строителни работи
    9.7
    0

    АКРАБОВ ООД

    1
    9.4
    0

    ЕКСПРЕССТРОЙ ООД

    проспект 11
    9.8
    0

    ВАЛЛИ-10 ЕООД


    10
    21

    Ivanstroi91