Колко струва асфалтиране? Цената на асфалтирането зависи от подготовката на основата и броя на слоевете. За подготвителни работи трябва да платите около 25 до 32 лв/m2. Един слой асфалт коства около от 14 до 19,20 лв/m2, а двуслойният асфалт, който е по-твърд и по-плосък, струва около от 22 до 34 лв/m2.
На кого да се доверите за асфалтиране? Изпратете запитване до подходящи и надеждни доставчици на асфалт във вашия район - безплатно и без ангажименти! Достатъчно е да попълнете формуляра по-долу.
вашето количество
единица
приблизителна цена
вашата цена
Приблизителна цена на асфалтиране с предварителен план - без подготовка на основата под 200 m2.
Приблизителна цена на асфалтиране с предварителен план - без подготовка на основата над 200 m2.
Цени на кръпки на асфалт. Цени за закърпване на пукнатини в асфалта. Цени на пълнеж, направен от еластична битумна студена маса. Цени за саниране на пукнатини до 2 cm.
Списание със свежи идеи и съвети от нашите автори за организиране на вашето жилищно пространство
Когато трябва да се направи пътят към къщата и самият двор, е много важно избраният от вас материал да е в подходящ стил и в хармония с околната среда, както и да бъде функционален и дълготраен. Ето защо много хора избират асфалт.
Едно от основните предимства на асфалтирането е времето, което е необходимо за полагане на асфалта, тъй като върху добре подготвена основа, това може да се извърши и за един ден. Други важни причини са лесна поддръжка и, на практика, неограничен експлоатационен живот. Асфалтът е един от най-устойчивите и издръжливи материали, дори ако се поръсва със сол всяка зима. От него най-лесно се почиства снега и върху него не се задържат нито пясък, нито камъни. Цената на асфалтирането, в сравнение с други видове настилки в двора, е много приемлива. Тя зависи от местоположението, предназначението, размера и дебелината.
Въпреки че предимствата му са по-многобройни, асфалтът има и недостатъци. През лятото привлича и излъчва топлина. Може да прегрее толкова много, че да причини изгаряния, ако стъпите на него боси. Асфалтът се разширява при високи и се напуква при ниски температури, така че може да се изрони. Впоследствие, в пукнатините се натрупват вода и мръсотия и асфалтът бавно се разпада. Проблем възниква и когато има нужда от полагане на нови проводи и връзки. Асфалтът трябва да бъде изрязан и след това закърпен. Разликите между стария и новия асфалт остават видими както в краищата, така и в цвета. Когато имате настилка от плочки, плочките се изваждат и след ремонта на инсталацията се връщат на място без видими следи.
Точно както когато става въпрос и за други тясно професионални дейности, при асфалтирането е важно всичко да се извършва от опитен и професионален изпълнител, който дава гаранция както за материала, така и за работата си. Положеният професионално асфалт е гаранция за дълготрайността му, затова потърсете опитни майстори, които ще свършат работата според професионалните стандарти и вашите желания.
Изборът на тип асфалт зависи от следните фактори:
- предназначение на повърхността: път за достъп, пътеки, двор или подобно,
- вид натоварване: леко, средно, тежко,
- местоположение на обекта,
- стойност на инвестицията.
Независимо кой тип асфалт сте избрали, е необходима добре подготвена основа, тъй като асфалтът не е самоносещ материал, тоест не може да се полага самостоятелно.
Цената на еднослойното асфалтиране, със сигурност, е най-ниската. Подходящо е за дворове и алеи, които се използват по-рядко.
Комбинации за еднослойно асфалтиране:
- за по-леки повърхностни натоварвания (до 3,5 тона), каменната фракция може да бъде 0-11 или 16 мм, а дебелината на самия асфалтов слой 5-6 cm;
- при по-тежки повърхностни натоварвания (до 8 тона) каменната фракция може да бъде 0-16 мм, а дебелината на самия асфалтов слой 7-8cm.
(Тези данни са информативни. Подходящият вид асфалт и дебелината му се определят на място по време на огледа на терена.)
Този вид избор е подходящ за изграждане на пътища за достъп и дворове, които освен леки автомобили, трябва да издържат натоварването и на по-тежки превозни средства. Двуслойният асфалт е с по-добро качество, тъй като има по-дебел долен слой от по-едри каменни фракции. Такава повърхност по-добре понася натоварванията при високи температури. По-тънкият горен слой асфалт е от ситна каменна фракция и повърхността е гладка. Дебелината на двата слоя обикновено е 8 cm, като долният слой е около 5 cm, а горният - около 3 cm. Освен с по-добро качество, този тип асфалт е и малко по-скъп, но е по-траен и изглежда по-добре.
Комбинации за двуслойно асфалтиране:
- за по-големи повърхностни натоварвания (до 8 тона) каменната фракция за долния слой е 0-22 mm, а за горния е 0-8/11 mm. Дебелините на долния и горния слой асфалт са по 5 cm;
- за по-големи и по-тежки повърхностни натоварвания (до 10 тона) каменната фракцията за долния слой е 0-22/32 mm, а за горния е 0-11 mm. Дебелината на долния слой асфалт е 10 сm, а на горния е 3-4 cm.
(Тези данни са информативни. Подходящият вид асфалт и дебелината му се определят на място по време на огледа на терена.)
Ако искате асфалтираната повърхност да издържа дълго и успешно на всички натоварвания - тегло на автомобила, температурни промени, валежи, разпръскване на сол и всичко подобно - много е важно основата да бъде направена по подходящ начин. В противен случай, може да се стигне до пропадане на терена, т.нар свлачища и пукнатини в асфалта и поява на дупки. Основата за повърхностите, предназначени за движение на леки автомобили, се прави чрез изкоп от 0,6 m в земята. Ако за дадена площ се планира по-голямо или голямо натоварване, тогава изкопът е по-дълбок. Когато копаем, не трябва да забравяме за оттичането на дъждовната вода и теренът трябва да има наклон от 2%, т. е. 2 cm на метър, към страната, противоположна на обекта. Препоръчително е да се монтират отводнителни решетки в страни на пътя.
Върху терена, получен при изкопа, се изсипват на купчини, големи около 0,4 m, камъни (чакъл или едър агрегат). Преди да се насипе следващия слой, тези купчини се разстилат, за да се получи равномерен слой и добре се уплътняват. Строителни отпадъци или големи камъни, т.е. всичко, което не е с еднаква форма и размер, не трябва да се използва за насипване, тъй като такъв материал не може да се разпределя равномерно, нито да се уплътнява. Следва насипването на втория слой от по-фината фракция от около 0,2 m. Този горен слой от инертни материали ще бъде носещ за асфалта и следователно трябва да бъде още по-добре уплътнен, по-компактен. И двата слоя заедно образуват т.нар. тампон.
Както вече споменахме, видът и дебелината на асфалта се определят според предназначението на бъдещата повърхност. Най-често за настилки се прави двуслоен асфалт, с по-груб долен слой от 5 cm и по-фин горен слой с дебелина 3 cm. Когато се насипят, двата слоя трябва да бъдат добре уплътнени с валяк и това обикновено отнема няколко часа. Препоръчваме асфалтирането да се извършва в момент, когато външните температури са около 10 ° C, т.е. в началото на строителния сезон. Това е важно, за да може асфалтът да не се охлажда твърде много между подготовката и полагането и да може да се разстила добре, т.е. да се уплътнява. Дъждовното време не е най-благоприятното, тъй като е по-трудно асфалтовата маса да се залепи за тампона и по-лесно се напуква. Препоръчва се асфалтът да се положи веднага след като тампонът е готов, тъй като ако се остави дълго време и се използва, тампонът ще бъде напълно омекотен и разпилян от гумите на минаващи автомобили.
Когато полагате асфалт, наистина не си струва да спестявате от подготовката на основата. Добре уплътненият тампон и качественото насипване и минаване с валяк върху асфалта са от ключово значение за дълготрайността на настилката. За трайността на асфалта е важно и да се направят бордюри, всъщност връзки или преход към други материали. Ако бордюрите не са добре поставени, асфалтът ще се изрони и ще се разбие. През повърхностните пукнатини водата ще проникне в по-дълбоките слоеве и ще ги повреди. В най-лошия случай, целият слой асфалт може да набъбне и да се издигне. Много по-често се появяват дупки, в които се задържат вода и други примеси. С течение на времето на асфалта ще се появят следи от гуми и вдлъбнатини (ако винаги карате по същото трасе и паркирате на едно и също място). Това се вижда лесно, особено през лятото, когато асфалтът омеква поради горещината и когато не трябва да оставяте тежки неща върху него, за да не останат отпечатъци. Асфалтът може да бъде повреден и от течове на масло от превозните средства или от някои други абразиви. Някои от тези петна е невъзможно да се почистят; асфалтът може само да се изреже и да се излее нов.
DAIBAU.BG, ПОМАГАМЕ ПРИ ОЦЕНКА НА ИНВЕСТИЦИЯТА И ИЗБОР НА ИЗПЪЛНИТЕЛ ЗА ВАШИЯ ДОМ
ПЪТ ДО ВИЛАТА МИ
Чакълиран път за преминаване на лек автомобил да се асфалтира 3528 1 дo 5880 лв
ПЪТ ВЪВ ВИЛНА ЗОНА
Път във вилна зона 2646 1 дo 4410 лв
ДВОР НА КЪЩА
алфатиране на площадка пред къщата ми около 80 км м на 5 см гладко 3528 1 дo 5880 лв